השיטה מתורגמת לתוכנית עבודה.
התוכנית בנויה כך, שהמנחה יוכל לבנות מפגשים ולהתקדם בעבודה שלו על פי הסדר שלה,
יחד עם זאת יוכל לבחור ממנה חלקים מבלי לפגוע בתפישת העולם של נושא ההנחיה.
כמובן, שהקריאה ברציונאל ועיון מעמיק במאמרים, בכתבות ובמחקרים המוצגים בו ובנספחיו,
מעשיר את המנחה בידע, ומעביר אליו את " האני מאמין " שלי בדרך ההנחיה.
בשיטה 8 נושאים. כל נושא מקבל הגדרות ומאמרים להבהרה ולהעמקת הנושא ברוח המיוחדת לי. החומרים נלקחו מעולמות תוכן מגוונים. מיד לאחר ההגדרות והמאמרים מופיעים 5 כלים ליישום הנושא. כל כלי הוא למעשה סדנא מובנית הכוללת הנחייה פנימית למנחה הקבוצה.
כלים אלה הם הצעות בודדות, שבוודאי ניתן להרחיב את המלאי ולגוון אותו.
כל כלי מכיל בתוכו מתודה ודרכי יישום, שהם יכולים לשרת את המנחה גם במפגשי קבוצה באשר הם. לכל כלי מצורף רקע למנחה על מנת לחברו לתפישה ולמקדו להיבט הנכון רגע לפני הפעלת הכלי.
בתוך הכלים עצמם נמצאים: מאגר של מושגים, רשימות של פתגמים, ציטוטים, יצירות ספרות, איורים, אוסף של רעיונות מתודיים, יסודות הנחייה מתורות שונות כמו גישור, קאוצ'ינג, אומנות וכו'. כל אלה מהווים צרור חומרים העומד לרשות כל מנחה ומנחה.
המאמרים עצמם יכולים לשמש טקסט לגירוי עבור קבוצה הרוצה לדון, לפתח, להתווכח
ולתקוף מכל כיוון, הביבליוגראפיה בסוף התוכנית עשויה לשרת את המנחים המעוניינים לדלות
חומרים נוספים.
כל הכלים נמצאים בתוך תקליטור נלווה לספר על מנת לאפשר למנחה להשתמש באופן דיגיטאלי בכלים, בתמונות ובטקסטים. כמו כן יוכל המנחה ליצור לו כלים מוחשיים כמו קלפים, פוסטרים או דפים אישיים לחלוקה למשתתפים.
לסיכום:
התוכנית, בשיטה שכתבתי, חושפת את המשתתפים בקבוצה לנושא מסוים, יחד מתייחסים
ומחפשים פתרונות וכלים להתמודד ולטפח כישורים לחיים.
בתוכנית מאמרים רבים, הגדרות לנושאים, סדנאות מובנות וכלים ליישום.